Klanten vinden & binden

Klantenbinding met Bert Pieters van DIFT

Zestig creatieve vakmensen zakten op 11 december af naar het VAKlab voor onze Passe-Partout rond klantenbinding. Bert Pieters, zaakvoerder van het creatieve bureau DIFT , presenteerde zijn visie op hoe je klanten kan vinden en hoe je ervoor zorgt dat ze steeds terugkomen voor jouw product of dienst.

Na de presentatie konden alle aanwezig hun bevindingen met elkaar uitwisselen tijdens een gezellig maar bovenal inspirerend en verbindend netwerkmoment.

Vooraleer je overgaat tot het verkopen van jouw product of dienst aan de hele wereld zijn er 3 belangrijke vragen die je hoort te beantwoorden.

  1. Wat – het resultaat: Wat wil ik bereiken met mijn product of dienst?

  2. Hoe – het proces: Hoe wil ik dat doel bereiken?

  3. Waarom – de bedoeling: Waarom wil ik dit bereiken?

“Deciding what not to do is as important as deciding what to do.”

       - Steve Jobs

Verder is het essentieel om op volgende vragen een antwoord te formuleren: wie zijn mijn klanten? Hoe leven ze? Waar wonen ze? Wat heb je hen te bieden? Wat zoeken ze?

Last but not least, denk eens na voor wie jij zou willen werken? Maak een lijstje van 50 personen/bedrijven voor wie jij écht graag wil werken, jouw "wants". En nóg belangrijker, maak ook eens eenzelfde lijstje met bedrijven of personen voor wie je echt niet zou willen werken, de "wont's".

Focus je dus niet op het binnenhalen van zo veel mogelijk klanten maar focus je op het binnenhalen van de juiste klanten, de klanten die je graag wil.

Maar vooraleer je begint aan je lijstjes, vergeet niet om de foto’s van de Passe-Partout hieronder eventjes te bekijken, @VAKlab te volgen op Instagram en Facebook én je in te schrijven voor onze volgende activiteit, het Inspiratiecafé met UNIZO Limburg op 28 februari 2019.